Search This Blog

Sunday 15 February 2015

Cara mudah untuk langsing

Assalamualaikum...
Bismillahirrahmanirrahim...

Cara mudah nak langsing,  jom saya nak kongsi.

Step pertama...Tukar Pesanan Kawan-kawan.

Jika kawan-kawan biasa makan di luar sebanyak sembilan kali seminggu,  cuba kurangkan menjadi sekali. Tukar juga pesanan kawan-kawan daripada sepinggan besar pasta kepada salad ayam panggang. Percayalah,  berat badan kawan-kawan akan menunjukkan penurunan yang memberangsangkan.

Step kedua...Berhenti makan snek.

Berhentilah menyimpan stok makanan ringan di rumah. Katakanlah kawan-kawan tiba-tiba teringin nak makan kentang goreng atau coklat,  kawan-kawan perlu memaksa diri untuk keluar membelinya.  Rasa letih dan malas untuk keluar secara tak langsung akan membantutkan keinginan kawan-kawan.

Step ketiga... Ambil 300 kalori sarapan.

Kalau kawan-kawan gemar meningggalkan sarapan pagi,  nampaknya kawan-kawan harus meninggalkan tabiat itu. Mengambil sarapan dengan nilai 300 kalori iaitu campuran daripada protein dan gandum penuh akan memudahkan usaha kawan-kawan untuk langsing. Sebagai cadangan kawan-kawan boleh makan sandwich dengan mentega kacang semulajadi.



Ha ha kawan-kawan saya nak kongsi juga Selain tips di atas saya juga amalkan vitamin shaklee macam esp 3 sudu semasa sarapan,  cukup kadar protein yang lengkap untuk saya kekal sihat di waktu pagi.
Esp bukan sekadar bekalkan protein, ada lagi khasiat yang lain :-

>> baiki pigmentasi daripada kedutan dan garisan halus disebabkan umur dah 3 series..
>>baiki hormon,  sebab kacang soya dengan isoflavonoid yang fungsinya sama dengan hormon wanita,  juga rendahkan kolestrol cegah osteoporosis.

>>bekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun badan. Jadi ia bagus untuk mengekalkan tenaga,  cegah migrain,  insomnia dan tekanan.

>> awet muda sebab asid amino penting untuk membina otot, kulit, rambut dan sebagainya. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

>>kulit remaja sebab meransang pembentukan semula kulit dan otot,  mengurangkan kedutan, agen anti penuaan,  mengembalikan radikal kulit dan kepejalan otot,  percepat kesembuhan luka dan kurangkan kesan parut.

Nak cuba esp shaklee,  

Hubungi saya untuk konsultasi percuma...

WA su 0182171601 { sid 1157270 }
Cod Bandar Tun Hussein Onn dan Cheras Perdana serta pengeposan ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment