Search This Blog

Monday 9 February 2015

Rasa bertenaga sepanjang hari

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum...

Tenaga, tenaga oh tenaga berpanjangan...Alangkah nikmatnya jika kita diberi kecergasan sepanjang hari...sihat juga adalah satu bentuk rezeki untuk kita...Betul tak kawan-kawan!!!!

Musim memasang niat untuk dan azam baru baru bermula, belum terlambat, ha ha masih bulan Februari. Kebanyakan dari kita sudahkan mempunyai satu atau dua azam yang bermain-main di minda. Biasanya, azam yang kerap dibuat termasuklah mencari jalan untuk kehidupan yang lebih bahagia, membuat pilihan kesihatan yang  lebih baik, menguruskan badan, membuang tabiat buruk dan banyak lagi.

Banyak cara untuk membuat perubahan yang lebih sihat dalam pemilihan makanan dan kecergasan yang berkekalan. Saya suka kongsi tips dari Emelda Vincent, Jurulatih Pembangunan kecergasan Celebrity Fitness dan Lim Ai Leng,  Ketua Pakar Pemakanan Gleaneagle Kuala Lumpur bergabung tenaga memberi beberapa tips untuk memastikan kita kekal berada di dalam pedati azam kita dan mencapainya sebaik mungkin. 

1) mulakan dengan senaman yang ringan. Peruntukan masa 15 minit untuk senaman regangan ringan seperti yoga, pilates dan kardio ringan.

2) kurangkan makanan yang diproses dan nikmati makanan yang segar kerana menambahkan nutrien dalam badan.

3) jadikan vitamin sebagai sahabat kita.





Saya suka semua tips dari pakar dan saya cuba jadikan tips mereka sebagai amalan harian. Saya suka multivitamin vitalea shaklee. Banyak manfaat yang saya dapat :-

>> penambahan tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental,  sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.

>>pelengkap nutrisi - kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang,  terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran dan anemia. 

>> keupayaan sistem produktif - penting kepada tumbesaran 

>> metabolisma - sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan. 

>> elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asaso nutrisi, memastikan sel.hidup,  pertumbuhan sel baru,  membantu proses pembesaran,  pertumbuhan rambut,  otot,  kulit,  kuku,  dan hormon serta menjaga kesihatan tirod. 

>> melindungi organ - melindungi fungsi buah pinggang,  jantung dan hati.

Untuk konsultasi percuma, boleh hubungi saya su WA 0182171601 sid 1157270, Cod Bandar Tun Hussein Onn, Taman Cheras Perdana serta pengeposan ke seluruh Malaysia. 

No comments:

Post a Comment