Search This Blog

Friday 27 March 2015

Tips Cukupkan Tabungan Keluarga

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum...

" Rezeki bukan terletak pada jumlahnya tapi keberkatannya. Jika berkat rezeki itu, maka akan sentiasa merasa cukup."


Hari-hari kebelakangan ini orang bercakap pasal GST. Tak kira kat office, kat kedai mamak, kat wassap, kat FB, kat TV, kat radio, semua cerita bab GST.Walau bagaimanapun, pesatnya pembangunan negara, tingginya nilai mata wang kita hari ini, kenaikan harga sana sini dan kenaikan taraf hidup masa kini itu  adalah perkara lumrah.

Sue menulis pagi ini untuk mengajak kawan-kawan supaya kita semua dapat mengatasi dan menyelesaikan masalah kewangan dan dengan kata lain cara untuk kita tambahkan lagi duit tabungan family kita.

Sue adalah Shaklee Independent Distributor. Sue guna produk Shaklee, Sue Sharing apa itu produk Shaklee dan Sue bina bussiess dengan Shaklee.

Sue nak cerita sikit tentang business Sue. 

Shaklee tak perlukan modal tinggi. Nak join ahli cukup dengan modal RM65 sahaja, sekali seumur hidup. Tak perlu pun nak simpan stock banyak-banyak , orang order baru kita order. Senang jer nak order, clik - clik online kat internet, kalu rajin atau rumah dekat dengan branch Shaklee, boleh jer pergi beli terus kat sana. Ikut mana yang senang dan mudah .

Bila dah buat order, kalau malas nak pos, Shaklee akan pos direct kat customer, Flate rate RM10 pos. Kalau lebih RM800 nilai belian, FREE jer kos pos, tak payah bayar untuk pos.

Cakap pasal meeting pula, ramai yang tanye, perlu ker m\pergi meeting selalu atau kerap ? Shaklee tak pergi meeting ke sana ke mari. Kelas sana sini. Kami ada support di Group Facebook yang cukup kuat. Sue pun jarang berjumpa dengan Upline dan Sideline, hanya bertemu di alam maya tak kira masa dan kat mana mereka berada. Hanya di hujung jari.

Bab testimoni pula, berlambak kat internet, google jer sana sini ada. Dalam support group pun cukup sangat untuk membantu, yang penting rajin usaha.. itu jer.

" Bertindak untuk menyimpan sedikit wang setiap bulan ke dalam tabung / akaun bebas kewangan anda ( tabung fnancial freedom) dan berusaha untuk menigkatkannya dari bulan ke bulan. #DAO "



Tentang produk jangan bimbang, sebab apa produk Shaklee dah wujud lebih 50 tahun orang kenal dan dah yakin. Kami tak ada istilah " head hunting " . Kami hanya share produk. Sesiapa nak join silakan, tak ada paksaan.







Paling penting ianya HALAL dan NATURAL dan ada sijil HALAL.  OK, tipulah kalau takde modal langsung. Ya modal hanyalah untuk beli vitamin kepada diri sendiri dan share kepada orang ramai. Tu namanya PELABURAN, Setiap produk yang kita beli ada BONUS menanti. Duit tu kita boleh untuk menolong orang yang lebih memerlukan, SAHAM UNTUK AKHIRAT. dan juga kita boleh tambah duit tabunga keluarga kita.



Manis bukan?


" Wang tidak menjanjikan kesihatan, tetapi boleh memberi perubatan yang terbaik apabila sakit. Namun ajal tetap di tangan Allah s.w.t "


Jom tambah tabungan keluarga kita.

Hubungi Sue untuk konsiltasi percuma dan tunjuk ajar percuma,
WA Sue 018-2171601
COD Bandar Tun Hussein Onn dan Cheras Perdana .

No comments:

Post a Comment