Search This Blog

Wednesday 8 October 2014

Jadikan Vitamin C sahabat baikmu.


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum...

Saya nak bercerita tentang vitamin C kali ni. Apabila saya sebut pasal vitamin C, pasti ramai yang membayangkan buah oren. Ini kerana, buah tersebut mengandungi banyak vitamin C






Apakah sebenarnya kepentingan vitamin C untuk kesihatan? Ayuh, kenali lebih lanjut tentang kebaikan yang diperolehi daripadanya.

Melembabkan kulit.

Vitamin C merupakan anti oksida yang boleh menurunkan kadar kerosakan akibat daripada radikal bebas yang menyebabkan kulit kering dan berkedut, mampu menuetralkan radikal bebas, bahkan juga membaiki kerosakan DNA.

Mengurangkan Diabetes.
Pengkaji dari University of Cambridge, England, mendapati peningkatan kadar vitamin C di dalam darah mampu mencegah perkembangan diabetes tahap 2.

Mengurangkan gejala selesema.
Vitamin C diberikan kepada pesakit selesema terbukti dapat mengurangkan gejala selesema. Vitamin C bertindak sebagai anti histamine yang digunakan untuk mengawal alahan yang mana wujud sebelum dijangkiti selesema atau demam. Selain itu, vitamin C juga boleh memendekkan jangka masa menghidap selesema.

Mencegah penyakit jantung.
Pengkaji telah mendapati kekurangan  vitamin C mampu meningkatkan risiko penambahan ukuran
lilitan pinggang. Dan, pertambahan ukuran ini kerap dikaitkan dengan penyakit jantung. Risiko yang dihadapi oleh golongan wanita adalah lebih besar sekiranya pengambilan vitamin C kurang daripada 56 mg sehari.

Menurunkan tekanan darah.
Menurut pengkaji dari University of California, wanita yag mengamalkan pengambilan vitamin C tidak menghadapi masalah tekanan darah rendah. Ini kerana vitamin C mengandungi anti oksidan yang membantu merendahkan tekanan darah seseorang.

Vitamin C Shaklee ada 180 biji sebotol. Berbaloi untuk nilai wang anda.
Hanya sebiji sehari untuk daya tahan sistem imun badan.

Hubungi saya untuk konsultasi percuma.
sms atau call di no 013-6340322
wassap di no 018-2171601
COD di Cheras Perdana, Bandar Tun Hussien Onn, Balakong serta pengeposan ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment