Search This Blog

Monday 20 October 2014

Kacang soya pelindung paru-paru

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum...

Soya pelindung paru-paru!!!  

Yer tapi harus diingat perlu bijak untuk memilih sumber protein yang bagus di pasaran.
Sebab apa sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan.


ni dia contoh kacang soya yang selalu kita jumpa.



Saya pilih Energizing Soy Protein ( esp) dari shaklee. Sebab ape saya pilih esp?
Soya esp dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan saya dengan keseluruhan kebaikan soya.




ni ESP Shaklee dan kandungan dan khasiat di dalamnya.


Sambung cerita pasal paru-paru tadi.

Salah satu punca penyakit paru-paru ni adalah asap rokok. Saya ada baca Jurnal Respiratory Research yang bagitahu kalau mengamalkan soya dapat meningkatkan fungsi paru-paru dan menurunkan risiko penyakit ini.
Flavonoid yang terkandung dalam kacang soya bertindak sebagai anti radang pada paru-paru sekaligus melindungi paru-paru daripada racun-racun di dalam tembakau.

Bukan itu saja, Kajian yang pernah dilakukan sebelum ini juga telah membuktikan bahawa kacang soya mampu menurunkan kadar kolestrol dan mengurangkan gejala menopaus.


khasiat Esp yang saya nak cerita.

semua kategori di atas  boleh minum Esp Shaklee.

Sekian, cerita paru-paru petang ni.

Untuk maklumat lanjut,
Hubungi saya,
Noor Sunarty Jusoh,

Su Whatapps 0182171601
CodBandar Tun Hussein OnnCheras Perdana
 serta Pengeposan ke seluruh Malaysia.


No comments:

Post a Comment