Search This Blog

Saturday 18 October 2014

Tips melegakan rasa sakit period pain

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum...

Bercerita bab period pain ker senggugut ker sakit PMS ker memang banyak kupasan, sebab apa ramai wanita di luar sana menghadapinya.

Saya kongsi info sikit tentang bab ni!

PMS atau sindrom pra haid berpunca daripada otot-otot uterus yang mengejang semasa menstruasi berlaku. Walaupun faktor-faktor fizikal memainkan peranan utama yang menyebabkan PMS, tetapi masih terdapat cara untuk membantu mengatasi masalah ini.

Salah satunya adalah mengamalkan vitamin. Saya syorkan vitamin shaklee sebab ia semulajadi, selamat dan berkesan untuk jangka masa panjang kesihatan anda.

Pengambilan supplemen seperti kalsium dan vitamin mampu mengurangkan kekejangan, kembung dan simptom-simptom PMs yang lain.



Selain makan vitamin, tips di bawah boleh juga diamalkan .

1) Pastikan badan anda panas iaitu dengan mandi air panas ataupun menekap perut dengan tuala yang dicelup ke dalam air panas. Ia membantu merehatkan otot-otot yang kejang.

2) Tingkatkan pengambilan air untuk menambahkan kandungan cecair dalam badan. Elakkan kopi dan soda  ia boleh mengakibatkan masalah kembung yang memburukkan lagi keadaan.

3) Bersenamlah semasa haid kerana ia merupakan langkah terbaik melegakan kesakitan. Gerakkanlah kaki sekerap yang mungkin. 


4) Pastikan anda tidur dengan nyenyak dan cukup.

Semoga kesihatan anda bertambah baik dengan info yang saya kongsi pagi ni. Semoga dipermudahkan. Amin.


Untuk 
maklumat lanjut hubungi saya, 

Noor Sunarty Jusoh, 
Sue
Call sms 0136340322 
WhatApps 0182171601 
Cod Bandar Tun Hussein Onn 
Taman Cheras Perdana 
Serta pengeposan ke seluruh Malaysia. 

Atau boleh klik disebelah untuk
Pembelian online.

No comments:

Post a Comment