Search This Blog

Sunday 19 October 2014

Vitamin E




Bismillahirrahmanirrahim... 
Assalamualaikum...
Allahumma yassir wala tuassir. 


Inilah rupa vitamin E shaklee yang saya suka...



Kenapa?  Ok, saya kongsi satu persatu. Hari ini kan semua tempat kerja kebanyakan guna hawa dingin. Jadi sedar tak sedar kulit cepat kering secara perlahan- lahan walaupun kita kerap gunakan losyen untuk kekalkan kelembapan kulit. Satu lagi,  biasa dah kita dengar orang cakap nak kulit cantik,  minum banyak air masak. Yer saya akui semua tu.

 Jadi dengan minum   air yang disarankan,  saya juga amalkan vitamin E shaklee.
Saya kongsi manfaat satu persatu untuk semua.

Manfaat ialah :
Bagus untuk mengecilkan pori-pori wajah
Memperlahan proses penuaan
Mengawal kolestrol 
Menghilangkan parut,mengawal minyak
Mencerahkan wajah
Meningkatkan kelembapan kulit
Menghilangkan jeragat 
Menegangkan kulit
Sangat bagus untuk memudarkan parut dengan cepat.

Sebotol vitamin E shaklee ada 120 biji, untuk 120 hari. Kenapa saya cakap macam tu, sebab hanya dimakan 1 biji sehari sebelum tidur pada waktu malam...senang dan mudah kan...


Vitamin E shaklee merupakan vitamin larut lemak yang boleh diperolehi daripada pelbagai makanan, lemak dan minyak. Ianya juga merupakan antioksidan yang membantu mencegah sel badan kita. Antioksidan ni penting untuk melindungi penyakit merbahaya seperti cancer dan sakit jantung. 

Bukan itu sahaja,  vitamin E shaklee ini membantu mengatasi sakit badan bila bangun tidur. Tidur menggunakan penghawa dingin memang best,  tetapi segelintir wanita yang pernah bersalin akan alami sakit badan. Bila saya kenal dan amalkan vitamin E shaklee,  sakit badan tiada lagi. 

Kekurangan vitamin E boleh membawa kepada masalah lemah otot,  masalah penglihatan dan masalah pergerakan seperti berjalan.

Vitamin E yang larut lemak ini disimpan dalam organ tubuh seperti hati, jantung, kelenjar pituitary, darah dan otot. 60-70% daripada vitamin E yang diambil setiap hari akan disingkirkan daripada badan. Ianya tidak menjadi toksin dalam badan. 

Untuk maklumat lanjut dan konsultasi percuma,  boleh hubungi saya ( su)

WA 0182171601 sid 1157270 
Cod Bandar Tun Hussein Onn, Taman Cheras Perdana serta pengeposan ke seluruh Malaysia. 

No comments:

Post a Comment